Συνεργαζόμενες Σχολές


 

Γιατί βοηθά

  1. Στη σωστή διάπλαση και ανάπτυξη του σώματος, στην ενδυνάμωση των μυών, στην σωστή ανάπτυξη των οστών, στον έλεγχο του βάρους και στην τόνωση του καρδιοαναπνευστικού συστήματος. Παρότι η οστική μάζα καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από γενετικούς παράγοντες η άσκηση που κάνουμε απλώς με το βάρος μας (TKD) αποτελεί έναν τροποποιητικό παράγοντα που βοηθά στη σωστή ανάπτυξη των οστών και συμβάλλει στην ανάπτυξη υψηλής κορυφαίας οστικής πυκνότητας. Με τον όρο αυτό εννοούμε τη μέγιστη ποσότητα οστίτη ιστού που αποκτά ο σκελετός μας την περίοδο της ωρίμανσής του. Η κορυφαία οστική πυκνότητα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το μελλοντικό κίνδυνο οστεοπόρωσης και καταγμάτων και για το λόγο αυτό ακόμη και μικρά οφέλη είναι απαραίτητα. Η ανάπτυξη των οστών γίνεται με ασκήσεις φόρτισης (ασκήσεις που όταν τις κάνουμε, το βάρος μας περνά μέσα από τα οστά) και ασκήσεις ενδυνάμωσης. Τα άλματα και γενικά οι δραστηριότητες φόρτισης του σκελετού σε αυτές τις αθλητικές δραστηριότητες προκαλούν μία σημαντική αύξηση της οστικής πυκνότητας στη σπονδυλική στήλη και το ισχίο σε παιδιά προ της εφηβείας, ενώ συγχρόνως δυναμώνει και το μυϊκό σύστημα.
  2. Στην ανάπτυξη συγχρονισμού και ισορροπίας.
  3. Στη βελτίωση της ελαστικότητας.
  4. Στη βελτίωση αντοχής και δύναμης.
  5. Στην κοινωνικοποίηση του παιδιού. Μέσα από την ομάδα, μαθαίνει να λειτουργεί ως μέλος της, να αποδέχεται κανόνες και υποχρεώσεις. Η εμπειρία αυτή είναι πολύτιμη για την ομαλή του ένταξη στο σχολείο και στην κοινωνία αργότερα. Γίνονται κατανοητές στην πράξη οι έννοιες της ομαδικότητας και της άμιλλας, οι κοινοί στόχοι, ο επιμερισμός των ευθυνών και κυρίως η αποδοχή – με υγιή τρόπο – του αποτελέσματος, είτε αυτό είναι νίκη είτε ήττα.
  6. Γενικά, μέσω του TKD, το παιδί ωφελείται σωματικά και ψυχικά, εκτονώνοντας την ένταση και την ενέργειά του και μαθαίνοντας να διαχειρίζεται θετικά το άγχος του.